Ilus veebileht ei taga kasutajate lojaalsust

Veebilehe loomisel pannakse sageli suurt rõhku visuaalsele ilule. Ometigi selgus hiljutisest uuringust*, et külastajad ei pea lehe välimust esmatähtsaks. 90% küsitletutest vastasid, et nad teevad otsuse, kas kasutada veebilehte või sealt lahkuda, peamiselt kasutusmugavuse põhjal.

Kaunilt kujundatud veebilehed meelitavad ligi külastajaid, kuid kui lehe lahkumisprotsent on kõrge, keskmine külastusaeg lühike ja alalehtede külastatavus vähene, tasub põhjuseid otsida kehvast kasutajamugavuse disainist.

Lihvi kasutaja teekond täiuslikuks

Alusta kasutaja teekonna planeerimisest. Mõtle selle, mida külastaja näeb, kui ta su lehele satub. Pane paika sammud, kuidas jõuda sihtpunkti – toote tellimise, blogipostituse lugemise, erakonnaga liitumise või muu soovitud eesmärgini.

Heal veebilehel liigub kasutaja planeeritud teekonnal ega satu tupikutesse, kust enam edasi minna ei saa. Ka teekonna lõpus paku kasutajatele seotud tooteid või järgmisi sarnaseid lehekülgi, et neid uuele rajale suunata.

Kui soovid, et kasutajad oleksid kauem su veebilehel, ära saada neid teistele lehtedele. Väldi väliseid linke tekstides, kirjeldustes ja kõikvõimalikes muudes kohtades. Ka sotsiaalmeedia viide võib külastaja jäädavalt su planeeritud teekonnalt eemale juhtida.

Mängi läbi kõik võimalikud viisid, kuidas külastaja su lehel seigelda võib ning jälgi, kus nad lehelt lahkuvad. Kui oled veebilehe loomise algusfaasis kasutaja teekonna paika pannud, on hiljem lihtne mõista, kas külastajad liiguvad seda rada pidi, mida soovisid. 

Jälgi külastajate käitumist

Hea veebilehe töös hoidmine tähendab pidevat kasutajate käitumise analüüsimist. See annab sisendi paranduste ja uuenduste läbi viimiseks, millele järgneb omakorda uue tagasiside jälgimine.

Veebilehe analüüsimise tööriistad annavad ülevaate lehe külastatavusest. Jälgi, kes su lehel käivad, kuidas nad sinna satuvad, mida seal teevad ja kui paljud neist jõuavad planeeritud teekonna sihtpunkti.

Kasutajakogemuse analüüsimise tööriistad näitavad sulle, kuidas kasutaja su lehel tegutseb – kuhu klikib, kus kursoriga liigub ja kuidas lehte kerib. Uuri, kas külastajate tähelepanu on suunatud sinna, kuhu vaja või meelitab miski teda teelt kõrvale.

Lisa kasutajate teekonna jälgimine oma igapäevaste tööülasennete hulka. Iga väiksemgi uuendus su lehel võib külastajate käitumist muuta ja planeeritud teekonna lõhkuda.

Lihvi. Jälgi. Korda.

Veebilehte, mis aitab külastajatel õigel teel püsida, on lihtne ja mugav kasutada ning see on lojaalsete kasutajate tekkimise alustala. Kasutajate jälgimistest saadud info põhjal tead, kuidas veebilehte paremaks muuta.

A/B testimisega saad samaaegselt katsetada erinevaid veebilehe kujundusi, paigutusi, tekste jmt ning jälgida külastajate käitumist. Nii selgub, millise lahendusega jõuab enim kasutajaid soovitud eesmärgini.

Vii sinu jaoks olulised elemendid sinna, kus on külastajate tähelepanu ja aita inimeste õiges suunas liikuda. Visuaalse kujunduse lisamisel pea silmas, et ka need toetaksid kasutajaid nende teekonnal ega viiks tähelepanu mujale. Ka pelgalt taustapildi või fondi värvi muutmine võib oluliselt muuta seda, kuidas su lehte kasutatakse.

Jälgi tähelepanelikult, kuidas kasutajad muutustele reageerivad. See annab sisendi järgmisteks uuendusteks, mida hiljem omakorda analüüsima hakata. Eduka veebilehe töös hoidmine tähendab pidevat panustamist kasutusmugavuse parandamisesse.

Veebilehe kujundamisel ja parendamisel pea kindlalt kinni planeeritud kasutajate teekonnast. See tagab lehe hea kasutatavuse. Analüüsitööriistad aitavad sul mõista, kas külastajad käivad su loodud rada pidi ning annavad aimu, kuidas veebilehte paremaks muuta.

Kui tunned, et vajad veebiehe kasutajamugavuse disainimisel abi, pöördu kogenud veebilehtede ehitajate nagu Camo poole, kes spetsialiseeruvad kasutaja teekonna kujundamisele, veebilehte disainimisele ja ehitamisele ning analüüsitööriistade rakendamisele.

*Clutch & Brave UX, 2016 User Experiense Consumer Survey. Constructing the Online Experience: How Do Everyday Internet Users Understand UX? https://clutch.co/agencies/ui-ux/resources/UX-consumer-survey